Track & Trace pagina
Ieder transport dat je registreert in EasyTrans krijgt geheel geautomatiseerd een unieke Track & Trace code. Op je eigen Track & Trace pagina (onderdeel van EasyTrans) zijn vervolgens alle belangrijke transportdetails te zien! Hierbij is het mogelijk om klanten een inlogaccount te verstrekken, waarmee meer gedetailleerde gegevens beschikbaar komen.
Track & Trace pagina
Een Track & Trace pagina is onderdeel van je Transport Management Systeem bij EasyTrans Software. De pagina is volledig aangepast naar jouw bedrijfsgegevens.
Track & Trace code maken
Een Track & Trace code maken bij een transportopdracht gaat in EasyTrans helemaal automatisch. Iedere order die je aanmaakt krijgt geheel geautomatiseerd een unieke Track & Trace code. Op de Track & Trace pagina kunnen klanten (of ontvangers) hiermee de status van een transportopdracht volgen.
Track & Trace pagina inzien
Vanuit een order kun je de Track & Trace pagina gemakkelijk openen:
- Open de order
- Klik (rechtsboven) in je orderscherm op het ‘Actuele orderstatus delen’- icoon
- Vanuit dit scherm kun je nu:
- De Track & Trace pagina openen
- Het trackingnummer zien
- De link naar je Track & Trace pagina delen
Track & Trace informatie
Track & Trace informatie wordt automatisch bijgewerkt bij wijzigingen in een order. Leg je bijvoorbeeld afleverinformatie vast in een order? Dan wordt dit direct zichtbaar op de Track & Trace pagina.
Tip: Maak je gebruik van een Vervoerder Portal / Chauffeurs App? Dan wordt afmeldinformatie automatisch bijgewerkt binnen de orders én op de Track & Trace pagina.
Inlogaccount
Op de Track & Trace pagina zijn standaard alle belangrijke orderdetails beschikbaar om de status van een transport te volgen. Optioneel kun je deze informatie uitbreiden door klanten een inlogaccount te bieden. Hiermee kunnen klanten inloggen binnen EasyTrans en een meer uitgebreidere Track & Trace pagina raadplegen. Hierbij zijn dan bijvoorbeeld ook adres- en contactgegevens zichtbaar.