Orders verwijderen
In EasyTrans kun je heel eenvoudig orders verwijderen of vanuit de prullenbak herstellen.
Orders verwijderen
Vanuit de planomgeving kun je de order verwijderen. Dit doe je door in de de kolom ‘Bewerkingen’ te klikken op het verwijder-icoon. Het systeem zal na het klikken op het icoon vragen om een bevestiging of je de order daadwerkelijk wilt verwijderen. Wanneer je op ‘OK’ klikt wordt de order verplaatst naar de prullenbak. Via de ‘Snelbewerking’ kun je meerdere orders tegelijk verwijderen.
- Ga via het hoofdmenu naar ‘Planning’ > ‘Order overzicht’
- Selecteer (in de eerste kolom) de orders die je wilt verwijderen
- Selecteer via de snelbewerking ‘met geselecteerde orders’ onder ‘Order acties’ voor ‘Verwijderen’
- Klik op ‘OK’ om te verwijderen
Indien de order al is gefactureerd, kun je de order niet verwijderen.
Prullenbak
Als je een order uit het order overzicht verwijdert wordt deze verplaatst naar de prullenbak. Via het status filter heb je toegang tot deze prullenbak. Vanuit hier kun je de verwijderde gegevens inzien, maar ook weer terugzetten. Alleen een beheerder heeft de mogelijkheid om gegevens (vanuit de prullenbak) definitief te verwijderen.
Je kunt orders terugzetten door in de kolom ‘Bewerkingen’ op het ongedaan maken-icoonte klikken. Via de ‘Snelbewerking’ kun je meerdere orders tegelijk herstellen of definitief verwijderen.
- Ga via het hoofdmenu naar ‘Planning’ > ‘Order overzicht’
- Zet de ‘Orderstatus filter’ op ‘Verwijderde orders’
- Selecteer (in de eerste kolom) de orders die je wilt herstellen of definitief verwijderen
- Selecteer via de snelbewerking ‘met geselecteerde orders’ voor ‘Verwijderde orders herstellen’ of ‘Orders definitief verwijderen’
- Klik op ‘OK’ om te bevestigen