Waar kunnen wij je bij helpen?
Afdrukken

Monitoring afmeldingen

Met de Chauffeurs App wordt iedere bestemming afzonderlijk afgemeld. Na de afmeldingen is de afmeldinformatie direct beschikbaar in de planomgeving.

Markeringen Order overzicht

Om goed zicht te houden op de voortgang van het transport zijn er in het order overzicht diverse markeringen voor afmeldingen van de Chauffeurs App:

  • Eerste bestemming;
    Is de eerste bestemming afgemeld? Dan krijgt deze een ‘Afgehaald’ markering: icoon EasyTrans order afgehaald in het order overzicht
  • Bestemmingen;
    Alle bestemmingen die zijn afgemeld krijgen een subtiele ‘*’markering in het order overzicht
  • Gehele order;
    Afhankelijk van de instellingen kan een voltooide order op twee manieren worden afgemeld. Standaard wordt een order afgemeld naar de planning, dan krijgt de order een donkerblauwe kleurmarkering. Een planner kan vervolgens de afmelding verwerken. Op klantniveau kun je er ook voor kiezen een order direct geheel af te melden, de order krijgt dan de status ‘Afgemeld’. En de klant ontvangt direct een afleverbevestiging.
  • Samengestelde routes;
    Met de module Routeplanning & Optimalisatie kun je meerdere orders samenvoegen tot één samengestelde route. Een samengestelde route blijft gekoppeld aan de originele orders. Een chauffeur ontvangt uitsluitend de samengestelde route in diens Chauffeurs App. De afmeldinformatie wordt teruggekoppeld naar zowel de originele order als de samengestelde route.

Afmeldgegevens

De vastgelegde afmeldinformatie is direct beschikbaar in de planomgeving. Hoe je de informatie ontvangt en of je deze deelt met klanten is afhankelijk van de instellingen. Je vindt alle afmeldinformatie in ieder geval in de order:

  • Werkelijke tijd van afgifte/ontvangst
    Ook zichtbaar in Klanten Portal en/of Track & Trace pagina’s
  • Naam persoon afgifte/ontvangst
    Ook zichtbaar in Klanten Portal en/of Track & Trace pagina’s
  •  Substatus
    Ook zichtbaar in Klanten Portal en/of Track & Trace pagina’s en in het order overzicht
  • Handtekening ontvanger/afgever
    Ook zichtbaar in Klanten Portal en/of Track & Trace pagina’s
  • GPS- positie van afmelding bestemming (Zichtbaar op locatiekaart)
  • Afbeeldingen
  • Opmerkingen
  • Wachttijd
  • Laad-/lostijd
  • Werkelijk gereden afstand
  • Documenten (Bij gebruik Documentopslag module)
INHOUD