Waar kunnen wij u bij helpen?
Afdrukken

Orders verwerken

In uw orderoverzicht vindt u geplande en reeds gereden transportorders. Groen gearceerde opdrachten zijn reeds afgemeld, geel gearceerde opdrachten moeten nog verwerkt worden. U kunt orders openen en vervolgens per bestemming gaan verwerken.

Orderdetails

In uw orderoverzicht kunt u in één oogopslag al veel informatie over de order vinden. Bijvoorbeeld of het gaat om een laad- of losadres, hoe laat en wanneer u verwacht wordt, en naar welke plaats u moet.

Door op een orderregel te klikken opent u de order en krijgt u nog meer orderdetails te zien. U ziet nu ook de volledige adresgegevens, inclusief eventuele telefoonnummers (direct bellen is mogelijk vanuit de app!) en om welk product het gaat. Ook eventuele opmerkingen en de te vervoeren goederen zijn zichtbaar.
Maakt uw werk- of opdrachtgever gebruik van de Documentopslag- of Inkoopmodule van EasyTrans Software? Als er documenten of tarieven met u gedeeld zijn ziet u dit ook terug in de orderdetails.

Order verwerken

Vanuit een geopende order kunt u per bestemming de order gaan verwerken. Bij iedere bestemming heeft u vier functies die u hiervoor kunt gebruiken, ‘Navigeren’, ‘Handtekening’, ‘Afbeeldingen’ en ‘Afmelden’.

Navigeren naar bestemming

Door op het ‘wereldbol’-icoon te klikken bij de bestemming wordt de navigatie van uw toestel geopend. Het adres wordt geautomatiseerd ingeladen waardoor u eenvoudig naar de bestemming kunt navigeren.

Digitale handtekening

Bij iedere bestemming kunt u een digitale handtekening ontvangen en opslaan.

  1. Tik op het ‘pen’-icoon bij de bestemming
  2. Ontvang de handtekening op het scherm van uw toestel
  3. Tik op ‘Opslaan’

Tip: U kunt een handtekening overschrijven door opnieuw op het ‘pen’-icoon te klikken en een nieuwe handtekening te ontvangen. U kunt een opgeslagen handtekening ook verwijderen door in het scherm op ‘Leegmaken’ te klikken.

Afbeeldingen

Bij iedere bestemming kunt u twee afbeeldingen opslaan.

  1. Tik op het ‘fototoestel’-icoon bij de bestemming
  2. Voeg een afbeelding toe
    U kunt een foto maken met uw toestel en deze opslaan of een reeds opgeslagen afbeelding toevoegen
  3. Zodra u een afbeelding heeft gemaakt, of gekozen, wordt deze opgeslagen bij de bestemming

Wilt u nog een tweede afbeelding opslaan? Volg bovenstaande stappen en gebruik een leeg invoerveld bij het opslaan van een afbeelding.
Tip: Bij invoervakken met opgeslagen afbeeldingen staat ‘Er is al een afbeelding opgeslagen. U kunt de bestaande afbeelding overschrijven.’ U kunt reeds opgeslagen afbeeldingen dus ook overschrijven!

Documenten toevoegen

Wanneer uw werk- of opdrachtgever gebruik maakt van de Documentopslag module van EasyTrans Software kunt u naast de afbeeldingen optioneel ook twee documenten toevoegen.

  1. Tik op het ‘fototoestel’-icoon bij de bestemming
  2. Voeg uw documenten toe
    Er kunnen maximaal twee documenten per bestemming worden opgeslagen. In het scherm wordt weergegeven hoeveel documenten er nog toegevoegd kunnen worden.

    1. Tik op het invoervak om een bestand te kiezen, of een foto te maken.
      De volgende bestandstypen kunnen worden geüpload: .jpg, .jpeg, .png en .pdf
      Afbeeldingen worden na het toevoegen automatisch omgezet naar een pdf-bestand.
    2. Maak een afbeelding of kies het bestand op uw apparaat.
    3. Bevestig uw keuze en uw document wordt toegevoegd aan de order.

Opgeslagen documenten kunnen niet gewijzigd of verwijderd worden.

Bestemming afmelden

Met welke gegevens u een order kunt afmelden is afhankelijk van de instellingen van uw werk- of opdrachtgever. Deze beschrijving kan daardoor afwijken van de werkwijze met uw Chauffeur App.

  1. Tik op het ‘v’-icoon bij de bestemming
  2. Geef de benodigde afmeldgegevens in
    1. Naam, naam ontvanger/afgever
    2. Tijd, tijd van ontvangst/afgifte
      Tip: Gebruik het ‘klok’-icoon om snel de huidige tijd in te voeren
    3. (Optioneel) Wachttijd
    4. (Optioneel) Laad- of lostijd
    5. (Optioneel) Substatus
    6. (Optioneel) Opmerking
  3. Tik op ‘Afmelden’
    Tip: U kunt ook ‘Opslaan zonder afmelden’, de gegevens worden dan wel verzonden naar de planning maar de bestemming wordt nog niet definitief afgemeld.

Laatste bestemming

Bij het afmelden van de laatste bestemming kunt u optioneel ook uw werkelijk gereden kilometers vastleggen.

Orders afmelden

Een afgemelde bestemming wordt groen gearceerd weergegeven in orders, en in uw orderoverzicht. Wanneer alle bestemmingen binnen een order zijn afgemeld (m.u.v. de eerste ophaalbestemming) wordt deze order automatisch gemarkeerd als afgerond. De gegevens in de kolom ‘Orders’ worden dan ook groen gearceerd.

Of een order afgemeld wordt naar de planning of rechtstreeks naar de klant is afhankelijk van de instellingen van uw werk- of opdrachtgever.

INHOUD