Waar kunnen wij je bij helpen?
Afdrukken

Beheer vervoerders

Vanaf een Standaard pakket kun je in EasyTrans werken met meerdere vervoerders. Het beheer en vastleggen van externe vervoerders of chauffeurs kun je overzichtelijk, eenvoudig en veilig doen in het TMS systeem van EasyTrans.

Beheer vervoerders

De gegevens van de vervoerders die je kunt vastleggen zijn zeer uitgebreid. Naast de algemene gegevens kun je bijvoorbeeld ook een voertuigtype of andere kenmerken vastleggen, zoals type vergunningen of rijbewijzen. Maak je gebruik van de Inkoopmodule? Dan zijn er ook voor de inkoopzijde diverse details vast te leggen, zoals bijvoorbeeld (specifieke) betalingsafspraken per vervoerder. Daarnaast kun je ook de inlog voor de Vervoerders Portal / Chauffeurs App aanmaken of een koppeling maken met een andere EasyTrans Vervoerder.

Met het TMS systeem kun je transportopdrachten plannen op ‘eigen’ chauffeurs of externe vervoerders. Je kunt vervolgens heel eenvoudig een vervoersopdracht versturen naar de vervoerder. Dit kan per e-mail, via een Vervoerder Portal, of met behulp van een koppeling met het systeem van een externe vervoerder.

Vervoerder overzicht

De vervoerders die zijn vastgelegd in het Transport Management Systeem kun je terugvinden in het vervoerder overzicht. Je kunt in dit overzicht filteren, zoeken en sorteren. Daarnaast kun je vanuit het overzicht enkele bewerkingen uitvoeren. Zo kun je vervoerders (tijdelijk) deactiveren, bijvoorbeeld in verband met vakantie. Actieve vervoerders zijn in het overzicht groen gemarkeerd, inactieve vervoerders worden rood gemarkeerd.

INHOUD