Wat is een Vervoerder Portal?
De Vervoerder Portal biedt planners de mogelijkheid om geautomatiseerd vervoersopdrachten te versturen naar de Chauffeurs App. Vervolgens navigeert de chauffeur met behulp van de Chauffeurs App eenvoudig naar de bestemming. De ontvanger tekent voor ontvangst op het scherm en deze digitale handtekening is – samen met de overige afmeldinformatie en eventuele afbeeldingen – direct beschikbaar in de planomgeving. Verregaande automatisering van de transportketen dus!
Functies Vervoerder Portal
Vervoersopdrachten
Geautomatiseerd nieuwe vervoersopdrachten doorgeven (planning) en ontvangen (vervoerder) is onderdeel van de Vervoerder Portal. Een vervoersopdracht versturen naar een Chauffeurs App gaat geheel geautomatiseerd. Zodra je een vervoerder/chauffeur inplant bij een order wordt de opdracht automatisch verzonden, hiermee geef je de vervoerders inzage in alle gereden en geplande ritten. De Vervoerder Portal/Chauffeurs App bevat een helder order overzicht waarin gefilterd, gezocht of gesorteerd kan worden.
Chauffeurs App
De chauffeur kan de vervoerdersportal gebruiken als Chauffeurs App. Met de Chauffeurs App kunnen orders onderweg worden verwerkt. Een chauffeur kan eenvoudig naar de bestemming(en) navigeren en de orders met alle benodigde informatie afmelden naar de planning óf direct naar de klant! De communicatie tussen planning, vervoerder én klant kan dus zeer efficiënt ingericht worden!
Afmeldgegevens
Alle afmeldgegevens die worden vastgelegd met de Chauffeurs App – zoals bijvoorbeeld digitale handtekeningen, afbeeldingen, namen, tijden, etc. – worden direct naar de planning verstuurd.
Tip: Doordat de ordergegevens altijd helemaal up to date zijn wordt ook de Track & Trace pagina automatisch bijgewerkt. Ook de klant blijft dus op de hoogte van de status van een order!
Gebruik je een Klanten Portal? Standaard afmeldgegevens zijn ook hier direct zichtbaar!
Afleverbevestiging
Indien gewenst kun je de klanten na het afronden van de transportopdracht een afleverbevestiging sturen. Hierbij kun je (digitaal) getekende vrachtbrieven of ontvangen afbeeldingen meesturen.
Onbeperkt aantal gebruikers
Je bepaalt zelf welke chauffeur/vervoerder toegang krijgt tot de Vervoerder Portal, én met welke rechten. Bij EasyTrans Software betaal je niet per gebruiker, je kunt dus een onbeperkt aantal chauffeurs toegang geven.
Koppeling EasyTrans Onderling
Bij EasyTrans Software kun je (kosteloos) EasyTrans systemen met elkaar koppelen. Werk je met een externe vervoerder die ook EasyTrans gebruikt? Door een Koppeling EasyTrans Onderling te activeren kun je eenvoudig ordergegevens uitwisselen. Maken beide systemen daarbij gebruik van een Vervoerder Portal/Chauffeurs App? Dan kun je ook afmeldgegevens delen!
Inkoopmodule
Met de Inkoopmodule van EasyTrans Software kun je inkoopkosten en opbrengsten van transportopdrachten bijhouden. Je kunt aan ieder verkooptarief een inkooptarief koppelen, eventueel met specifieke tarieven per vervoerder. Hierdoor zie je direct wat een order kost én oplevert. De overeengekomen prijzen kun je per e-mail bevestigen naar de vervoerder of delen via de Chauffeurs App. Daarnaast kun je ook inkoopfacturen maken, waarmee je bijvoorbeeld kunt controleren of gedeclareerde bedragen correct zijn.
Inkooptarieven delen
Gebruik je de Inkoopmodule van EasyTrans Software? Dan kun je de overeengekomen inkooptarieven optioneel delen via het Chauffeurs App. Doordat vervoerders altijd inzage hebben in lopende en afgeronde transportopdrachten kunnen zij direct zien wat een order opbrengt. Ideaal wanneer je werkt met externe vervoerders, zij zien direct hun opbrengsten en dus ook het bedrag wat gedeclareerd mag worden.
Module Routeplanning & Optimalisatie
Met de module Routeplanning & Optimalisatie van EasyTrans Software kun je meerdere orders, van verschillende klanten en/of producten, samenvoegen tot één samengestelde route. Een samengestelde route kun je vervolgens optimaliseren en inplannen op een chauffeur of externe vervoerder.
Samengestelde route
Samengestelde route zijn gekoppeld aan de originele orders. Plan je een chauffeur in die gebruik maakt van de Chauffeurs App? Dan ontvangt de chauffeur uitsluitend de samengestelde route in diens Chauffeurs App. De afmeldinformatie wordt echter teruggekoppeld naar zowel de originele order als naar de samengestelde route.
Documentopslag module
Met de Documentopslag module van EasyTrans Software kun je documenten bij de transportorders opslaan. Je kunt bijvoorbeeld douanepapieren of originele orders direct bij de transportopdrachten bewaren. Dit helpt om je dossierbeheer veilig en volledig te digitaliseren in het TMS!
Bij het opslaan van een document kun je vastleggen of het gaat om een intern of openbaar document. Interne documenten zijn alleen in te zien vanuit de planomgeving en worden nooit gedeeld met klanten en/of vervoerders. Openbare documenten zijn zichtbaar in het Klanten Portal en optioneel ook in de Chauffeurs App. Daarnaast kun je openbare documenten op diverse manieren delen met de klanten en/of vervoerders.
Documenten delen
Je kunt er optioneel dus voor kiezen om opgeslagen (openbare) documenten te delen via de Chauffeurs App. De chauffeur kan de documenten inzien bij de ontvangen orders.
Documenten ontvangen
Wanneer je gebruik maakt van de Documentopslag module kan een chauffeur bij de ontvangen vervoersopdrachten ook documenten opslaan ten behoeve van het dossierbeheer! Om te voorkomen dat opgeslagen documenten zonder controle gedeeld worden met klanten, kun je optioneel instellen dat de documenten automatisch als intern document worden opgeslagen.