Waar kunnen wij u bij helpen?
Afdrukken

Stap 1: Gebruikers aanmaken

Werkt u samen met anderen in EasyTrans? Geef dan iedere gebruiker een eigen inlog account! Zo krijgt iedereen zijn eigen planomgeving en kunt u van elkaar zien wie bijvoorbeeld wat gewijzigd heeft in een order.

Gebruikers aanmaken

Bij EasyTrans Software betaalt u niet per gebruiker of licentie, u kunt dus een onbeperkt aantal gebruikers toegang geven tot uw Transport Management Systeem. Dat betekent dus GEEN extra kosten als uw bedrijf in medewerkers groeit! Een gebruiker aanmaken gaat heel eenvoudig:

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Klanten’ > ‘Klant overzicht’
    Het klantoverzicht biedt een weergave van de klanten én uw vestiging(en)
  2. Open uw hoofdvestiging door op de regel te klikken
    Tip: Uw hoofdvestiging heeft klantnummer 0 en heeft geen kleurmarkering.

Na het openen van de hoofdvestiging ziet u aan de rechterzijde, bij ‘Contactpersonen’, de gebruikers die toegang hebben tot uw Transport Management Systeem. De gegevens van de hoofdgebruiker, de persoon die het (proef)abonnement bij EasyTrans Software heeft aangevraagd, zijn reeds (gedeeltelijk) ingevuld.
U kunt hier nu ook inloggegevens voor uw collega’s aanmaken en per e-mail versturen:

  1. Klik op ‘Nieuwe contactpersoon’ en maak een nieuwe gebruiker aan:
    1. Vul de contactgegevens van de gebruiker in
    2. Leg bij ‘Gebruikersnaam’ een gebruikersnaam vast
    3. Ken bij ‘Rechten’ de juiste gebruikersrechten toe:
      • Geen toegang
      • Beheerder (alle rechten)
      • Planning (beperkte rechten, met tarieven)
        Vervoerders en facturen kunnen alleen worden geraadpleegd. Er kunnen geen nieuwe vervoerders of facturen worden aangemaakt.
        Geen toegang tot: Nieuwe vervoerder, nieuwe facturatie, periodieke orders, tarievenbeheer, voertuigen, statistieken, exporteren, login historie en instellingen.
      • Planning beperkt (beperkte rechten, zonder tarieven)
        Er worden geen tarieven en facturen weergegeven.
        Geen toegang tot: Nieuwe vervoerder, facturen, periodieke orders, tarievenbeheer, voertuigen, statistieken, exporteren, login historie en instellingen.
      • Facturatie (alleen verkoop):
        Geeft toegang tot de benodigde functies voor de debiteurenadministratie zoals orders, klanten en verkoopfacturen.
        Geen toegang tot: Importeren, periodieke orders, vervoerders, inkoopmodule, tarievenbeheer, voertuigen, adresboek, statistieken, login historie en instellingen.
    4. Leg een wachtwoord vast:
      • Klik bij ‘Wachtwoord’ op ‘Nieuw wachtwoord genereren’
      • Het systeem maakt een sterk wachtwoord aan
        Let op: Het wachtwoord wordt slechts eenmaal getoond. Wilt u het wachtwoord niet delen via EasyTrans? Kopieer het wachtwoord en sla deze op een veilige plek op.
      • Klik op ‘Versturen’ om de logingegevens per e-mail te versturen naar de gebruiker
        Klik op ‘Niet versturen’ om de logingegevens alleen vast te leggen zonder deze te delen
  2. (Indien van toepassing) Klik op ‘Nieuwe contactpersoon’ om nog meer gebruikers toe te voegen.
  3. Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om terug te keren naar het klantoverzicht.

De nieuwe gebruikers kunnen nu inloggen met de door u aangemaakte logingegevens. Uiteraard kan iedere gebruiker na inloggen een eigen gekozen wachtwoord instellen.

Vorige Inloggen
Volgende Stap 2: Klanten invoeren
INHOUD