Stap 1: Gebruikers aanmaken
Werk je samen met collega’s in EasyTrans? Gebruikers aanmaken is heel eenvoudig, hiermee geef je iedere gebruiker een eigen inlog account. Zo krijgt iedereen zijn eigen planomgeving, en kun je van elkaar zien wie bijvoorbeeld wat gewijzigd heeft in een order.
Gebruikers aanmaken
Binnen het TMS bepaal je zelf wie er toegang heeft tot het systeem door het instellen van rechten. Daarbij betaal je bij EasyTrans Software niet per gebruiker of licentie. Dat betekent dus GEEN extra kosten als je bedrijf in medewerkers groeit! Een gebruiker met beheerdersrechten (alle rechten) kan daarom gebruikers beheren:
- Ga via het hoofdmenu naar ‘Instellingen’ > ‘Gebruikers’
Bij ‘Contactpersonen’ zie je de gebruikers die al wel toegang hebben tot het TMS. De gegevens van de hoofdgebruiker, de persoon die het (proef)abonnement bij EasyTrans Software heeft aangevraagd, zijn reeds (gedeeltelijk) ingevuld.
Je kunt nu inloggegevens voor je collega’s aanmaken en deze ook per e-mail versturen:
- Klik bij ‘Contactpersonen’ op ‘Nieuwe contactpersoon’ en maak een nieuwe gebruiker aan:
- Vul de contactgegevens van de gebruiker in
- Ken bij ‘Rechten’ de juiste gebruikersrechten toe:
- Geen toegang
- Beheerder (alle rechten)
- Planning (beperkte rechten, met tarieven)
Vervoerders en facturen kunnen alleen worden geraadpleegd.
Geen toegang tot: Nieuwe vervoerder, nieuwe facturatie, tarievenbeheer, voertuigen, statistieken, exporteren, login historie en instellingen. - Planning beperkt (beperkte rechten, zonder tarieven)
Er worden geen tarieven en facturen weergegeven.
Geen toegang tot: Nieuwe vervoerder, facturen, periodieke orders, tarievenbeheer, voertuigen, statistieken, exporteren, login historie en instellingen. - Facturatie (alleen verkoop):
Geeft toegang tot de benodigde functies voor de debiteurenadministratie zoals orders, klanten en verkoopfacturen.
Geen toegang tot: Importeren, periodieke orders, vervoerders, inkoopmodule, tarievenbeheer, voertuigen, adresboek, statistieken, login historie en instellingen.
- Leg vervolgens een gebruikersnaam vast
- Leg daarna een wachtwoord vast:
- Klik bij ‘Wachtwoord’ op ‘Nieuw wachtwoord genereren’
- Het systeem maakt een wachtwoord aan
Let op: Het wachtwoord wordt echter maar eenmaal getoond. Wil je het wachtwoord niet delen? Kopieer het wachtwoord en sla deze op een veilige plek op. - Klik op ‘Versturen’ om de logingegevens per e-mail te versturen naar de gebruiker
Klik op ‘Niet versturen’ om de logingegevens alleen vast te leggen zonder deze te delen
- (Indien van toepassing) Klik op ‘Nieuwe contactpersoon’ om nog meer gebruikers toe te toevoegen.
- Klik ten slotte op ‘Opslaan & Sluiten’ om terug te keren naar het klant overzicht.
De gebruikers kunnen nu inloggen met de aangemaakte logingegevens. Uiteraard kan iedere gebruiker na het inloggen ook een eigen gekozen wachtwoord instellen.