Waar kunnen wij u bij helpen?
Afdrukken

Inloggen

Een (proef)abonnement wordt volledig ingericht met uw bedrijfsgegevens zodat u de transport software direct optimaal kunt inzetten. U ontvangt van EasyTrans Software de URL (het webadres) en de logingegevens van uw Transport Management Systeem (TMS).

EasyTrans werkt volledig online in de cloud. Het enige wat u nodig heeft om toegang te krijgen tot uw TMS is een internet verbinding! U hoeft zelf niets te installeren of te onderhouden. Na inloggen kunt u dus direct aan de slag!

1. Voor het eerst inloggen

EasyTrans Software levert een online Transport Management Systeem (TMS). Dat wil zeggen dat EasyTrans Software zorgt voor de beschikbaarheid, back-ups en updates. U hoeft zelf niets te installeren of te onderhouden. Het enige wat u nodig heeft is een internetverbinding.

Webadres TMS

Met de gegevens die u aanlevert richt EasyTrans Software uw Transport Management Systeem in. Zodra de TMS gereed is voor gebruik ontvangt u hierover een e-mail.

In deze e-mail vindt u de URL (het webadres) van het Transport Management Systeem, en uw logingegevens.

Inloggen

EasyTrans werkt volledig online in de cloud, het enige wat u nodig heeft om toegang te krijgen is een internetverbinding en uw logingegevens:

  1. Surf naar het webadres van uw Transport Management Systeem
    Per e-mail ontvangen van EasyTrans Software
  2. Vul bij ‘Inloggen’ uw gebruikersnaam en wachtwoord in
    Per e-mail ontvangen van EasyTrans Software
  3. Klik op ‘Aanmelden’

U bent nu voor het eerst ingelogd in uw Transport Management Systeem.

2. Startpagina

Na inloggen komt u op uw eigen startpagina. Op de startpagina vindt u enkele handige functies:

  • ‘Notities’
    U kunt hier notities plaatsen/raadplegen die ook bij andere TMS-gebruikers (uw collega’s) zichtbaar zijn.
  • ‘Openstaande facturen’
    Geeft een beknopt overzicht van verkoopfacturen die nog niet voldaan zijn.
  • ‘Berichten’
    Hier vindt u nieuwsberichten van EasyTrans Software.

3. Menu

Aan de linkerzijde van uw scherm vindt u het hoofdmenu van uw Transport Management Systeem. Via dit menu navigeert u snel en eenvoudig tussen verschillende onderdelen van uw TMS.

4. Wachtwoord wijzigen

U heeft zojuist voor het eerst ingelogd in uw Transport Management Systeem, met inloggegevens die zijn aangemaakt door EasyTrans Software. Na inloggen kunt u heel eenvoudig een eigen gekozen wachtwoord instellen:

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Algemeen’ > ‘Wachtwoord’ en stel uw wachtwoord opnieuw in:
    1. Geef bij ‘Huidige wachtwoord’ het wachtwoord in dat u van EasyTrans Software heeft ontvangen
    2. Geef bij ‘Nieuwe wachtwoord’ uw eigen gekozen wachtwoord in
    3. Geef bij ‘Bevestig het nieuwe wachtwoord’ nogmaals uw eigen gekozen wachtwoord in
    4. Klik op ‘Wijzigen’

Na het ingeven van de (juiste) gegevens ontvangt u direct een bevestiging dat uw wachtwoord succesvol gewijzigd is.

5. Uw bedrijfsgegevens

Uw (proef)abonnement is volledig ingericht met de bedrijfsgegevens die u bij EasyTrans Software heeft aangeleverd.  Uw bedrijfsgegevens worden op diverse plekken gebruikt, bijvoorbeeld op transportdocumenten, facturen en e-mails.

U kunt uw bedrijfsgegevens eventueel controleren bij uw algemene instellingen:

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’

Bij ‘Bedrijfsgegevens’ vindt u de gegevens die worden gebruikt in uw Transport Management Systeem. De meeste bedrijfsgegevens kunt u zelf aanpassen of aanvullen.

Bij uw algemene instellingen vindt u daarnaast diverse tabbladen met instellingen voor het gebruik van uw TMS. Neem een kijkje en wijzig de instellingen naar wens!
Tip: Klik op de info-iconen bij de verschillende instellingen voor meer informatie!

  1. (Indien van toepassing) Wijzig instellingen
  2. Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om uw instellingen op te slaan

Mailinstellingen

U gaat vanuit uw Transport Management Systeem waarschijnlijk veel e-mails versturen. Denk aan opdrachtbevestigingen, offertes, vervoersopdrachten of facturen. Wanneer u bij uw algemene instellingen niets wijzigt aan uw mailinstellingen gaat u e-mails versturen vanaf de server van EasyTrans Software. EasyTrans Software adviseert echter om e-mails te versturen via uw eigen e-mailserver.

Waarom e-mailen via een eigen mailserver?
Wanneer u e-mails verstuurd vanuit EasyTrans (zonder uw uitgaande e-mail in te stellen), worden de e-mails verstuurd vanaf de server van EasyTrans Software. EasyTrans kan dan alleen aangeven dat u de afzender bent van de e-mails. Veel e-mailproviders markeren deze manier van mailen als een hoog risico voor SPAM. Dit omdat e-mail op deze manier eenvoudig (ongewenst) uit naam van iemand anders verstuurd kan worden. U kunt e-mails dan ook altijd het best versturen via uw eigen e-mailserver.

Uw uitgaande mail instellen
U kunt uw uitgaande e-mail instellen in EasyTrans! Wanneer u dan een e-mail vanuit EasyTrans verstuurd gaat dit via uw eigen e-mailserver:

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’
  2. Open het tabblad ‘Uitgaande e-mail’ en stel uw uitgaande e-mail in:
    1. Vul bij ‘Server instellingen voor uitgaande e-mail’ de benodigde gegevens in.
      Dit zijn dezelfde instellingen die u bijvoorbeeld ook gebruikt om Microsoft Outlook in te stellen.
      Tip: U kunt de benodigde gegevens opvragen bij uw e-mailprovider.
    2. Klik bij ‘Instellingen controleren’ op ‘Test e-mail versturen naar …’ om uw instellingen te controleren

TMS Inrichten

U start uw (proef)abonnement met een lege administratie. Om het TMS te kunnen gebruiken met uw eigen klanten, chauffeurs, diensten en tarieven et cetera, moet u daarom eerst uw systeem inrichten. De beste manier om dit te doen is door de volgende stappen te volgen:

  • Stap 1: (Indien van toepassing) Maak extra gebruikers aan
  • Stap 2: Klantenbestand vastleggen
  • Stap 3: Voertuigen vastleggen
  • Stap 4: Vervoerders vastleggen
  • Stap 5: Producten (uw diensten) vastleggen
  • Stap 6: Tarieven vastleggen

Deze kennisbank neemt u stap voor stap mee met een gedetailleerde uitleg.
Komt u ergens niet helemaal uit? EasyTrans Software biedt uitstekende support!

Volgende Stap 1: Gebruikers aanmaken
INHOUD