Waar kunnen wij u bij helpen?
Afdrukken

Track & Trace pagina – Inlogaccount

Op een Track & Trace pagina zijn alle belangrijke transportdetails beschikbaar om de status van een vervoer te volgen. Hierbij is het optioneel mogelijk om klanten een inlogaccount te verstrekken, waarmee meer gedetailleerde gegevens beschikbaar komen.

Inlogaccount

Alle gegevens die nodig zijn om de status van een transport te volgen zijn beschikbaar op een Track & Trace pagina. Het is mogelijk om meer gedetailleerde informatie te delen door een inlogaccount te verstrekken.

Klanten Portal

Met een inlogaccount kunnen klanten inloggen in je Transport Management Systeem. Hiermee geef je klanten altijd toegang tot een (beperkt) Klanten Portal. Maak je gebruik van een Premium- of Premium Plus pakket van EasyTrans Software? Dan kun je (optioneel) toegang geven tot een zeer uitgebreid Klanten Portal, met onder andere de mogelijkheid tot web-ordering.

Track & Trace informatie

Na inloggen is er meer informatie beschikbaar op een Track & Trace pagina. Met een inlogaccount geef je de klant onder andere inzage in vrachtbriefnummers en contact- en adresgegevens van de bestemmingen. Maar ook bijvoorbeeld handtekeningen die zijn geregistreerd met de Chauffeur App.

Inlogaccount maken

Inloggegevens kun je aanmaken bij de klantgegevens. Voor iedere contactpersoon kun je een inlogaccount creëren.
Tip: Gebruik je een Premium of Premium Plus pakket van EasyTrans Software? Dan geef je klanten toegang tot een volledig Klanten Portal.

Maar ook zonder volledig Klanten Portal kun je de inlogrechten gebruiken om een uitgebreidere Track & Trace pagina te bieden:

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Klanten’ > ‘Klant overzicht’
  2. Open de klant waarvoor je een inlogaccount wilt maken
  3. Maak in het deelvenster ‘Contactpersonen’ bij de desbetreffende contactpersoon inloggegevens aan:
    • ‘Gebruikersnaam’ – Geef een eigen gekozen gebruikersnaam in.
    • ‘Rechten’ – Alle ‘Klanten Portal’ rechten geven toegang tot een uitgebreide Track & Trace pagina
    • ‘Wachtwoord’:
      • Klik op ‘Nieuw wachtwoord genereren’
      • Kopieer het gegenereerde wachtwoord om deze te kunnen versturen naar de klant óf klik op ‘Versturen’ om de inloggegevens direct per e-mail te versturen
  4. Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om het inlogaccount vast te leggen

De contactpersoon bij de klant heeft nu met de vastgelegde inloggegevens toegang tot een uitgebreide Track & Trace pagina.

Vorige Track & Trace pagina – Delen
Volgende Track & Trace pagina – Chauffeur App
INHOUD