Waar kunnen wij u bij helpen?
Afdrukken

Track & Trace EasyTrans

Met EasyTrans als Transport Management Systeem kun je je klanten en/of de ontvangers heel eenvoudig op de hoogte houden over de status van een transportopdracht.

Track & Trace pagina

Ieder transport dat je registreert in EasyTrans krijgt geheel geautomatiseerd een unieke Track & Trace code. Op je eigen Track & Trace pagina (onderdeel van EasyTrans) zijn vervolgens alle belangrijke transportdetails te zien! Hierbij is het mogelijk om klanten een inlogaccount te verstrekken, waarmee meer gedetailleerde gegevens beschikbaar komen.

De Track & Trace informatie wordt altijd automatisch bijgewerkt bij wijzigingen in een order.
Maak je gebruik van een Vervoerder Portal / Chauffeur App? Dan worden de aflevergegevens automatisch bijgewerkt binnen de orders én op de Track & Trace pagina.

Meer informatie: Track & Trace pagina

Order (sub)statussen

Op een Track & Trace pagina zie je bij de actuele orderstatus in één oogopslag wat de huidige status van de order is.  Als je alleen de standaard orderstatussen binnen EasyTrans gebruikt staat hier bij open en geplande orders : ‘De order wordt uitgevoerd’. Zodra je de order afmeld zal de status veranderen naar ‘De order is afgerond’.

Daarnaast is het ook mogelijk om te werken met eigen statussen. Dit heet in EasyTrans een substatus. Een substatus gebruiken kan bijvoorbeeld handig zijn om eigen belangrijke ijkpunten te registeren bij een order. Denk bijvoorbeeld aan een eigen substatus als ‘in sorteercentrum‘ of ‘Cleared by Customs’. Werk je met eigen substatussen? Dan kun je de algemene statussen op de Track & Trace pagina hiermee overschrijven!

Meer informatie: Track & Trace pagina – Order (sub)statussen

Historie functie

Binnen de Track & Trace functies van EasyTrans kun je optioneel een ‘historie’-functie activeren. Met deze functie kun je naast de huidige status ook het complete verloop van het transport weergeven op je Track & Trace pagina.

Naast de weergave van de Track & Trace historie kun je met de functie orderstatussen handmatig aanpassen, toevoegen of verwijderen.

Meer informatie: Track & Trace pagina – Historie functie

Track & Trace pagina delen

Zodra je een order aanmaakt heb je direct een Track & Trace code waarmee je je klanten of de ontvangers op de hoogte kunt houden van de status van het transport. De link naar je Track & Trace pagina kun je op diverse manieren delen met klanten en/of ontvangers.

Je kunt de link naar je Track & Trace pagina delen via een orderbevestiging, per e-mail of door de link eenvoudig te kopiëren vanuit je order, en vervolgens te delen op de manier die je zelf wenst! Daarnaast kunnen de gegevens ook nog gedeeld worden via de Track & Trace pagina zelf, of via een Klanten Portal.

Meer informatie: Track & Trace pagina – Delen

Track & Trace pagina – Inlogaccount

Op je eigen Track & Trace pagina zijn alle belangrijke transportdetails te zien. Optioneel is het mogelijk om klanten een inlogaccount te verstrekken, waardoor er nog meer gegevens beschikbaar komen!

Maak je gebruik van een Klanten Portal? Dan kun je met een inlogaccount klanten ook toegang geven tot weborder mogelijkheden. Maar ook zonder een volledig Klanten Portal kan er ingelogd worden. Hiermee geef je een klant de optie om meer uitgebreidere informatie in te zien op de Track & Trace pagina.

Meer informatie: Track & Trace pagina – Inlogaccount

Track & Trace pagina – Chauffeur App

Op de Track & Trace pagina zijn alle belangrijke transportdetails te zien! Alle Track en Trace informatie wordt hierbij automatisch bijgewerkt bij wijzigingen in een order.

Maak je gebruik van een Vervoerder Portal / Chauffeur App van EasyTrans Software? Dan worden de aflevergegevens automatisch bijgewerkt binnen de orders én op de Track & Trace pagina. Hierbij zijn voor klanten met een inlogaccount ook de digitale handtekeningen zichtbaar op de Track & Trace pagina.

Meer informatie: Track & Trace pagina – Vervoerder Portal/Chauffeur App

INHOUD