Waar kunnen wij u bij helpen?
Afdrukken

Planning Vestigingen

Met de module Extra Vestiging van EasyTrans Software krijgt iedere vestiging een eigen Transport Management Systeem. Met hierin onder andere een eigen planomgeving. De hoofdvestiging heeft inzage in de planning van extra vestigingen en kan ook zelf transportorders toekennen aan vestigingen. Een centrale planning voor de hoofdvestiging dus!

Extra Vestiging

Een extra vestiging heeft volledige toegang tot de eigen planomgeving. Enkele belangrijke functionaliteiten voor orderentry en -beheer worden toegekend en beheerd vanuit de hoofdvestiging.

Planning

De werking van de functionaliteiten binnen de planomgeving zijn hetzelfde als die van de hoofdvestiging. U kunt (periodieke) orders importeren, ingeven, beheren en afhandelen zoals u gewend bent binnen EasyTrans.

Voor orderbeheer zijn er bepaalde functionaliteiten die beheerd worden door een hoofdvestiging:

  • Vervoerders
  • Tarievenbeheer (inclusief producten)
  • Voertuigen
  • Algemene instellingen (kleuren, landen, algemene instellingen)

Hoofdvestiging

De hoofdvestiging beschikt met de module Extra Vestiging over een centrale planning. In het (periodieke) orderoverzicht is er een filteroptie beschikbaar waarmee u het overzicht per vestiging kunt filteren. Alle transportorders van alle extra vestigingen zijn toegankelijk.

Orders Extra Vestiging

Naast toegang tot bestaande orders van extra vestigingen kan een hoofdvestiging ook orders vastleggen voor extra vestigingen. Hiervoor kunnen klanten of vervoerders eventueel gekoppeld worden aan de extra vestiging. Een order wordt dan automatisch toegekend aan deze extra vestiging waardoor de order direct zichtbaar is in het orderoverzicht van de vestiging.

Is de klant niet gekoppeld aan een specifieke vestiging maar wilt u de order wel door de vestiging laten afhandelen? Dan kunt u een order ook handmatig aan een vestiging koppelen:

  1. Selecteer in de order bij ‘Vestiging’, de extra vestiging
  2. Klik op ‘Opslaan’

De betreffende order wordt direct doorgezet naar de vestiging.
Let op: Geautomatiseerde kilometerberekeningen die o.b.v. ‘Begin en einde op eigen adres’ starten en eindigen op het adres van de ingestelde vestiging.

Klanten Portal

Vanaf een Premium Pakket beschikt u over een eigen Klanten Portal. Hiermee geeft u uw klanten o.a. de mogelijkheid om orders bij u te plaatsen en de status hiervan te volgen. Na inloggen wordt de klant doorgeleid naar het Klanten Portal van de ingestelde bedrijfsnaam (vestiging). Weborders die door de klant worden geplaatst worden doorgestuurd naar de planomgeving van de gekoppelde vestiging. Een klant ziet niet welke vestiging de transportopdracht uitvoert.

Vervoerder Portal

Maakt u gebruik van de Vervoerder Portal/Chauffeur App? Geautomatiseerd nieuwe vervoersopdrachten plaatsen in de Chauffeur App van een vervoerder is onderdeel van een Vervoerder Portal. Omdat meerdere vestigingen vervoersopdrachten kunnen versturen naar een vervoerder wordt er bij de vervoersopdracht vermeld welke vestiging de vervoersopdracht heeft geplaatst.

INHOUD