Waar kunnen wij je bij helpen?
Afdrukken

Stap 3: Gebruikers TMS Extra Vestiging

Met de module Extra Vestiging van EasyTrans Software krijgt iedere extra vestiging een eigen Transport Management Systeem (TMS). Dit TMS heeft hetzelfde webadres als dat van de hoofdvestiging, na inloggen wordt een gebruiker doorgeleid naar het TMS van de vestiging. De hoofdvestiging maakt gebruikers aan voor de extra vestiging en bepaalt bovendien wie er toegang krijgt tot het TMS, en met welke rechten.

Hoofdvestiging

Voor de extra vestigingen bepaald de hoofdvestiging wie er toegang krijgt tot een TMS van de vestiging en ook met welke rechten.

Gebruikers aanmaken extra vestiging

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Klanten’ > ‘Klant overzicht’
    Het klantoverzicht biedt een weergave van de klanten én de vestigingen
  2. Open de extra vestiging door op de regel te klikken
    Tip: Extra vestigingen hebben een negatief klantnummer (bijvoorbeeld -1 en hebben geen kleurmarkering).

Na het openen van de vestiging zie je aan de rechterzijde, bij ‘Contactpersonen’, de gebruikers die toegang hebben tot het Transport Management Systeem van de vestiging. Je kunt hier nu inloggegevens voor gebruikers aanmaken en per e-mail versturen:

  1. Klik op ‘Nieuwe contactpersoon’ en maak een nieuwe gebruiker aan:
    1. Vul de contactgegevens van de gebruiker in
    2. Leg bij ‘Gebruikersnaam’ een gebruikersnaam vast
    3. Ken bij ‘Rechten’ de juiste gebruikersrechten toe:
      • Beheerder (alle rechten voor een extra vestiging)
      • Planning (beperkte rechten, met tarieven)
        Vervoerders en facturen kunnen alleen worden geraadpleegd.
        Geen toegang tot: Periodieke orders, nieuwe facturatie, inkoopmodule, statistieken, exporteren en login historie.
      • Planning beperkt (beperkte rechten, zonder tarieven)
        Dezelfde rechten als ‘Planning’ alleen worden er geen tarieven en facturen weergegeven.
        Geen toegang tot: Periodieke orders, facturen, inkoopmodule, statistieken, exporteren en login historie.
      • Facturatie (alleen verkoop)
        Geeft toegang tot de benodigde functies voor de debiteurenadministratie zoals orders, klanten en verkoopfacturen.
        Geen toegang tot: Importeren, periodieke orders, vervoerders, inkoopmodule, adresboek, statistieken, login historie.
    4. Leg een wachtwoord vast:
      1. (Optioneel) Klik bij ‘Wachtwoord’ op ‘Nieuw wachtwoord genereren’
        Het systeem maakt een sterk wachtwoord aan.
        Let op: Het wachtwoord wordt slechts eenmaal getoond. Wil je het wachtwoord niet per e-mail delen via EasyTrans? Kopieer dan het wachtwoord.
      2. Klik op ‘Versturen’ om de logingegevens per e-mail te versturen naar de gebruiker
      3. Klik op ‘Niet versturen’ om de logingegevens alleen vast te leggen zonder deze te delen
  2. (Indien van toepassing) Klik op ‘Nieuwe contactpersoon’ om nog meer gebruikers toe te voegen
  3. Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om terug te keren naar het klantoverzicht

Nieuwe gebruikers kunnen inloggen met de door jou aangemaakte logingegevens. Het TMS van extra vestigingen heeft hetzelfde webadres als dat van de hoofdvestiging. Na inloggen wordt een gebruiker doorgeleid naar het TMS van de vestiging. Uiteraard kan iedere gebruiker na inloggen een eigen gekozen wachtwoord instellen.

INHOUD