Nieuwe klanten
Nieuwe klanten kunnen zich (eventueel enkel op uitnodiging) zelf registeren als klant. Via een invulformulier worden de belangrijkste klantgegevens vastgelegd. De klant wordt dan aangemaakt als nieuwe klant in EasyTrans en kan direct gebruiken maken van het Klanten Portal om orders te plaatsen. De benodigde inloggegevens hiervoor worden per e-mail naar de klant verstuurd.
Registratie nieuwe klanten
Het online registreren van nieuwe klanten staat niet standaard actief in EasyTrans. Wil je hier gebruik van maken, dan kun je dit inschakelen.
- Ga naar het hoofdmenu ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > Tabblad ‘Klanten’
- Selecteer bij ‘zelfregistratie nieuwe klanten’ de mogelijkheid die je wilt aanbieden
- Registratie alleen via uitnodigingslink of registratiecode
- Registratie voor iedereen mogelijk
- Optioneel; Geef aan of registratie van particuliere klanten toegestaan is
- Optioneel; Algemene voorwaarden URL
- Vul de website link naar de algemene voorwaarden in om de klant hiermee akkoord te laten gaan bij de registratie.
De klantenregistratie pagina is eenvoudig te linken op je eigen website, waardoor je naast de ‘Inloggen’ knop, nu dus ook een ‘Registreren’ knop kunt toevoegen.
Integratie eigen website
Om de klanten in te laten loggen op het Klanten Portal kun je naast het sturen van de URL van MyTrans, ook kiezen voor de mogelijkheid om een integratie op je eigen website te maken. Hoe je dit kunt integreren lees je bij het onderdeel integratie eigen website.