Stap 3: Offertes
Offertemodel
Wanneer u ervoor kiest om tarieven zichtbaar te maken in het Klanten Portal kunnen klanten (afhankelijk van de gebruikersrechten) direct zien wat een transportopdracht kost. Op deze manier kunt u een Klanten Portal standaard al gebruiken als een offertemodel. Maakt u gebruik van de module Vreemde Valuta? Dan worden de prijzen in het Klanten Portal uiteraard ook weergegeven met de ingestelde valuta! Daarnaast kunt u klanten ook de mogelijkheid bieden om offertes bij u aan te vragen vanuit het Klanten Portal.
Offerteaanvraag toestaan
U kunt klanten de mogelijkheid bieden om offertes bij u aan te vragen vanuit het Klanten Portal. In plaats van het verzenden van een web-order kan de klant deze naar u versturen als offerteaanvraag. De aangevraagde offerte komt vervolgens direct binnen in uw orderoverzicht. De planning maakt de offerte in orde en mailt deze naar de klant. Vanuit de ontvangen e-mail kan de klant direct de offerte goedkeuren. De offerte wordt daarmee direct omgezet naar een opdracht in zowel het Klanten Portal als de planomgeving.
Wilt offerteaanvragen kunnen ontvangen? Controleer dan de volgende instelling:
- Ga via het hoofdmenu naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > Tabblad ‘Orders’.
- Vink bij ‘Web-order instellingen’ de optie ‘Offertes aanvragen en weergeven in het klanten portal’ aan.
- Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om uw instelling op te slaan.