Waar kunnen wij je bij helpen?
Afdrukken

Stap 3: Offertes

Offertes

Wanneer je ervoor kiest om tarieven zichtbaar te maken in het Klanten Portal kunnen klanten (afhankelijk van de gebruikersrechten) direct zien wat een transportopdracht kost. Op deze manier kun je een Klanten Portal ook gebruiken als een offertemodel.
Maak je gebruik van de module Vreemde Valuta? Dan worden de prijzen in het Klanten Portal uiteraard ook weergegeven met de ingestelde valuta! De valuta wordt op product-niveau ingesteld. Zorg er dus voor dat de klant het betreffende product zichtbaar heeft in het Klanten Portal.
Daarnaast kun je klanten ook de mogelijkheid bieden om offertes bij je aan te vragen vanuit het Klanten Portal.

Offerte-aanvraag toestaan

Je kunt klanten de mogelijkheid bieden om offertes aan te vragen vanuit het Klanten Portal. In plaats van het verzenden van een web-order kan de klant deze naar je versturen als offerte-aanvraag. De aangevraagde offerte komt vervolgens direct binnen in het orderoverzicht bij de planning. De planning maakt de offerte in orde door onder andere een prijs toe te voegen en mailt deze vervolgens naar de klant. Vanuit de ontvangen e-mail kan de klant direct de offerte goedkeuren via de link die is toegevoegd. De offerte wordt daarmee direct omgezet naar een opdracht in zowel het Klanten Portal als in de planomgeving.

Wil je offerte-aanvragen kunnen ontvangen? Controleer dan de volgende instelling in het TMS:

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > Tabblad ‘Orders’.
  2. Vink bij ‘Web-order instellingen’ de optie ‘Offertes aanvragen en weergeven in het Klanten Portal’ aan.
  3. Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om de instelling op te slaan.

Meer informatie over het versturen van offertes naar de klant en de instelling is te vinden in het artikel: Offertes versturen.

INHOUD