Stap 6: Klant toegang geven
Gebruikers Klanten Portal
Wanneer u een Premium– of Premium Plus pakket van EasyTrans Software gebruikt is een eigen Klanten Portal onderdeel van uw Transport Management Systeem. Bij EasyTrans Software betaald u niet per gebruiker of licentie. Dit geldt ook voor het Klanten Portal, u kunt een onbeperkt aantal klanten toegang geven tot uw Klanten Portal.
Klanten toegang geven
Bij de klantgegevens in uw Transport Management Systeem kunt u meerdere contactpersonen of afdelingen vastleggen. Deze afdelingen of contactpersonen kunt u op de volgende manier toegang geven tot uw Klanten Portal:
- Ga via het hoofdmenu naar ‘Klanten’ > ‘Klant overzicht’.
- Open de klant die u toegang wilt geven tot uw Klanten Portal.
- Maak in het deelvenster ‘Contactpersonen’ bij de desbetreffende contactpersoon een gebruikersaccount aan:
- ‘Rechten’
EasyTrans Software biedt ook voor het Klanten Portal meerdere niveaus qua rechten!- Geen toegang;
De contactpersoon heeft geen toegang tot uw Klanten Portal, ook al zijn er overige inloggegevens aanwezig. - Toegang Klanten Portal;
De contactpersoon krijgt hiermee volledige rechten tot het Klanten Portal, (gedeelde) tarieven zijn zichtbaar en de gebruiker heeft toegang tot het factuuroverzicht en de exportfunctie. - Beperkte toegang Klanten Portal;
De contactpersoon heeft geen toegang tot tarieven (nergens zichtbaar), het factuuroverzicht of de exportfunctie. - Toegang Klanten Portal met vervoerder weergave;
De contactpersoon krijgt hiermee volledige rechten tot het Klanten Portal, (gedeelde) tarieven zijn zichtbaar en de gebruiker heeft toegang tot het factuuroverzicht en de exportfunctie. Wanneer de web-order vanuit de planomgeving wordt ingepland, is ook de uitvoerende vervoerder zichtbaar in het Klanten Portal. - Toegang Klanten Portal alleen lezen;
De contactpersoon krijgt enkel inzage in geplaatste orders, zonder (gedeelde) tarieven. Orderinformatie is te raadplegen maar er kunnen geen nieuwe orders worden geplaatst.
- Geen toegang;
- ‘Gebruikersnaam’;
Geef een eigen gekozen gebruikersnaam in. - ‘Wachtwoord’;
- Klik op ‘Nieuw wachtwoord genereren’.
- Kopieer het gegenereerde wachtwoord om deze te kunnen versturen naar uw klant
óf klik op ‘Versturen’ om de inloggegevens direct per e-mail te versturen vanuit uw TMS.
- ‘Rechten’
- Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om de gegevens vast te leggen.
Uw klant heeft nu met de door u vastgelegde inloggegevens toegang tot uw Klanten Portal.
Het webadres van uw Klanten Portal is gelijk aan dat van uw Transport Management Systeem.