Waar kunnen wij je bij helpen?
Afdrukken

Stap 6: Klant toegang geven

Gebruikers Klanten Portal

Wanneer je een Premium– of Premium Plus pakket van EasyTrans Software gebruikt is een eigen Klanten Portal onderdeel van het Transport Management Systeem. Bij EasyTrans Software betaal je niet per gebruiker of licentie. Je kunt elke klant toegang geven tot het Klanten Portal, want je kunt een onbeperkt aantal klanten toegang geven tot het Klanten Portal.

Klanten toegang geven

Bij de klantgegevens in het Transport Management Systeem kun je meerdere contactpersonen of afdelingen vastleggen. Deze afdelingen of contactpersonen kun je op de volgende manier toegang geven tot het Klanten Portal:

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Klanten’ > ‘Klant overzicht’.
  2. Open de klant die je toegang wilt geven tot het  Klanten Portal.
  3. Maak in het deelvenster ‘Contactpersonen’ bij de desbetreffende contactpersoon een gebruikersaccount aan:
    1. ‘Rechten’
      EasyTrans Software biedt ook voor het Klanten Portal meerdere niveaus qua rechten!

      • Geen toegang;
        De contactpersoon heeft geen toegang tot het Klanten Portal, ook al zijn er overige inloggegevens aanwezig.
      • Toegang Klanten Portal; 
        De contactpersoon krijgt hiermee volledige rechten tot het Klanten Portal, (gedeelde) tarieven zijn zichtbaar en de gebruiker heeft toegang tot het factuuroverzicht en de exportfunctie.
      • Beperkte toegang Klanten Portal;
        De contactpersoon heeft geen toegang tot tarieven (nergens zichtbaar), het factuuroverzicht of de exportfunctie.
      • Toegang Klanten Portal met vervoerder weergave;
        De contactpersoon krijgt hiermee volledige rechten tot het Klanten Portal, (gedeelde) tarieven zijn zichtbaar en de gebruiker heeft toegang tot het factuuroverzicht en de exportfunctie. Wanneer de web-order vanuit de planomgeving wordt ingepland, is ook de uitvoerende vervoerder zichtbaar in het Klanten Portal.
      • Toegang Klanten Portal alleen lezen;
        De contactpersoon krijgt enkel inzage in geplaatste orders, zonder (gedeelde) tarieven. Orderinformatie is te raadplegen maar er kunnen geen nieuwe orders worden geplaatst.
    2. ‘Gebruikersnaam’;
      Geef een eigen gekozen gebruikersnaam in.
    3. ‘Wachtwoord’;
      • Klik op ‘Nieuw wachtwoord genereren’.
      • Kopieer het gegenereerde wachtwoord om deze te kunnen versturen naar de klant
        óf klik op ‘Versturen’ om de inloggegevens direct per e-mail te versturen vanuit het TMS.
  4. Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om de gegevens vast te leggen.

De klant heeft nu met de door jou vastgelegde inloggegevens toegang tot het Klanten Portal.
Het webadres van het Klanten Portal is gelijk aan dat van je Transport Management Systeem.

INHOUD