Waar kunnen wij je bij helpen?
Afdrukken

Integratie eigen website

Klanten Portal integratie eigen website

Om de klanten in te laten loggen op het Klanten Portal kun je naast het sturen van de URL van MyTrans, ook kiezen voor de mogelijkheid om een integratie op je eigen website te maken. Hiermee loggen ze via jouw eigen website uiteindelijk in op het Klanten Portal van het Transport Management Systeem. Deze integratie op je eigen website, kun je op de volgende drie manieren doen:

  1. Plaats een link naar het Klanten Portal;
    Dit is de eenvoudigste oplossing. Je voegt een link toe aan bijvoorbeeld de navigatiebalk die je ‘Inloggen’ of ‘Klanten Portal’ noemt. Deze link laat je verwijzen naar het webadres van het Klanten Portal.
    Het webadres van je Klanten Portal is gelijk aan het webadres van de planomgeving. ‘https://www.mytransX.nl/XXX
  2. Plaatsing in een iFrame;
    Het Klanten Portal kan ook in een iFrame op je eigen website worden geplaatst. Het voordeel van deze methode is dat dus je eigen URL in de adresbalk zichtbaar blijft en dat je het Klanten Portal in een kader kunt plaatsen met daar omheen jouw eigen opmaak.
    Jouw website ontwikkelaar kan de plaatsing in een iFrame voor je uitvoeren.
  3. Integreer het inlogscherm;
    Het is mogelijk om het inlogscherm van het Klanten Portal (gebruikersnaam, wachtwoord, etc.) te integreren in je eigen website. Met deze oplossing kan het inlogscherm hierbij volledig worden aangepast aan de stijl van jouw website. Klanten voeren dan op de website de gebruikersnaam en het wachtwoord in en worden daarna pas doorgestuurd naar het Klanten Portal van EasyTrans.
    De website ontwikkelaar kan de integratie van het inlogscherm voor je uitvoeren. Je kunt een voorbeeldscript voor deze oplossing per e-mail opvragen bij EasyTans Software: support@easytrans.nl
    Let op: Omdat de website wachtwoorden gaat versturen is het belangrijk dat je website gebruik maakt van een veilige HTTPS verbinding.
INHOUD