Waar kunnen wij je bij helpen?
Afdrukken

Documenten inzien

Niet alleen de planomgeving kan documenten inzien! Ook in de Klanten Portal en/of Vervoerder Portal kunnen documenten worden bekeken.

Klanten Portal

Vanaf het Premium Pakket beschik je over een eigen Klanten Portal. Hiermee geef je de klanten onder andere de mogelijkheid om online orders te plaatsen, en de status hiervan te volgen.

Documenten bij web-order

Wanneer je in het Klanten Portal een document hebt toegevoegd, kan je deze inzien door op het bijlage icoon: Icoon - Document bijvoegen EasyTrans te klikken. Opgeslagen documenten zijn direct zichtbaar in de planomgeving. Zodra de web-order daadwerkelijk is geplaatst kan de klant geen wijzigingen meer aanbrengen in het dossier.

Wanneer er vanuit de planomgeving of Chauffeurs App een openbaar document wordt toegevoegd bij de order, kan deze ook worden ingezien vanuit het Klanten Portal, zoals bijvoorbeeld een getekende CMR.

Hoe klanten documenten kunnen toevoegen is te lezen bij: Documenten opslaan

Vervoerder Portal

Vanaf het Premium Plus Pakket is een eigen Vervoerder Portal/Chauffeurs App onderdeel van het Transport Management Systeem. Met de Documentopslag module kan een vervoerder via diens Chauffeurs App openbare documenten inzien bij orders.

Documenten via Chauffeurs App

Wanneer je in de Chauffeurs App een document hebt toegevoegd, kan je deze inzien door op het bijlage icoon: Icoon - Document bijvoegen EasyTrans te klikken.
Opgeslagen openbare documenten zijn direct zichtbaar in de planomgeving, het Klanten Portal en de Koppeling EasyTrans Onderling (afhankelijk van TMS verzender orders).

Hoe vervoerders documenten kunnen toevoegen is te lezen bij: Documenten opslaan

Let op: Meld je orders geautomatiseerd af naar klanten via het Vervoerder Portal? Dan worden openbaar opgeslagen documenten meegestuurd met de afleverbevestiging.

Documenten inzien

Met de Documentopslag module van EasyTrans Software kun je documenten bij de transportorders opslaan, delen en ontvangen. Opgeslagen documenten kun je optioneel delen met vervoerders. Bij het opslaan van een document kan de je instellen of het om een openbaar of intern document gaat. Documenten die als intern zijn gemarkeerd, zijn niet zichtbaar voor in de Vervoerder Portal/Chauffeurs App.

Bij de algemene instellingen kun je vastleggen of je opgeslagen (openbare) documenten wilt delen via de Vervoerder Portal/Chauffeurs App:

  1. Ga via het hoofdmenu naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > tabblad ‘Orders’
  2. Leg bij ‘Chauffeurs App instellingen’ > ‘Bijgevoegde documenten weergeven in de Chauffeurs App’ de algemene instelling vast:
    • Standaard delen: Selecteer de optie
    • Standaard niet delen: Selecteer de optie NIET
  3. Klik op ‘Opslaan & Sluiten’ om de instelling op te slaan

Koppeling EasyTrans Gebruikers

Werk je samen met een vervoerder die ook gebruik maakt van EasyTrans? Met de Koppeling EasyTrans Gebruikers kun je eenvoudig ordergegevens met elkaar uitwisselen. Je kunt onder andere heel gemakkelijk orders versturen naar deze externe vervoerder.

Wanneer beide EasyTrans Systemen gebruik maken van een Vervoerder Portal kun je ook afmeldinformatie met elkaar delen. Wordt de order door de externe vervoerder afgemeld met behulp van de Chauffeurs App? Dan deelt deze via de koppeling automatisch afmeldgegevens met je. Gebruikt de externe vervoerder ook de Documentopslag module? En voegt deze documenten toe via een Chauffeurs App? Dan worden de openbaar opgeslagen documenten ook gedeeld.

INHOUD