Waar kunnen wij u bij helpen?
Afdrukken

Documenten ontvangen

Niet alleen in de planomgeving kunnen documenten worden opgeslagen! Ook in een Klanten Portal en/of Vervoerder Portal kunnen documenten worden toegevoegd ten behoeve van uw dossierbeheer.

Klanten Portal

Vanaf een Premium Pakket beschikt u over een eigen Klanten Portal. Hiermee geeft u uw klanten onder andere de mogelijkheid om online orders bij u te te plaatsen, en de status hiervan te volgen.

Documenten bij weborder

Bij het plaatsen van een weborder kan een klant documenten toevoegen bij de bestelling. Zodra de weborder daadwerkelijk is geplaatst kan de klant geen wijzigingen meer aanbrengen in het dossier. Het toegevoegde document is automatisch een openbaar document, en er kunnen geen documenten meer worden toegevoegd of verwijderd.

Opgeslagen documenten zijn direct zichtbaar in de planomgeving. Bij alle bestemmingen waarbij documenten zijn opgeslagen wordt een ‘bijlage’-icoon: Icoon - Document bijvoegen EasyTrans  weergegeven.

Hoe uw klanten documenten kunnen toevoegen leest u bij: Documenten opslaan

Vervoerder Portal

Vanaf een Premium Plus Pakket is een eigen Vervoerder Portal/Chauffeur App onderdeel van uw Transport Management Systeem. Geautomatiseerd nieuwe vervoersopdrachten plaatsen in de Chauffeur App van de vervoerder is onderdeel van een Vervoerder Portal.

Documenten via Chauffeur App

Een chauffeur kan bij diens ontvangen vervoersopdrachten documenten opslaan ten behoeve van uw dossierbeheer! Om te voorkomen dat opgeslagen documenten zonder controle gedeeld worden met klanten, kunt u optioneel instellen dat de documenten automatisch als intern document worden opgeslagen.
Openbare documenten zijn direct zichtbaar in een Klanten Portal en de Koppeling EasyTrans Onderling (afhankelijk van TMS verzender orders).

Opgeslagen documenten zijn direct zichtbaar in de planomgeving. Bij alle bestemmingen waarbij documenten zijn opgeslagen wordt een ‘bijlage’-icoon: Icoon - Document bijvoegen EasyTrans  weergegeven.

Hoe vervoerders documenten kunnen toevoegen leest u bij: Documenten opslaan

Koppeling EasyTrans Gebruikers

Werkt u samen met een logistieke dienstverlener die ook gebruik maakt van EasyTrans? Met de Koppeling EasyTrans Gebruikers kunt u eenvoudig ordergegevens met elkaar uitwisselen! U kunt onder andere heel gemakkelijk orders versturen naar deze externe vervoerder.

Wanneer beide EasyTrans Systemen gebruik maken van een Vervoerder Portal kunt u ook afmeldinformatie met elkaar delen. Wordt de order door de externe vervoerder afgemeld met behulp van de Chauffeur App? Dan deelt deze via de koppeling automatisch afmeldgegevens met u. Gebruikt de externe vervoerder ook de Documentopslag module? En voegt deze documenten toe via een Chauffeur App? Dan worden de openbaar opgeslagen documenten ook met u gedeeld.

INHOUD